کد مطلب: 205133
چرا برخي افراد به طور طبيعي در برابر کرونا مقاوم نيستند
تاریخ انتشار : 1400/07/10 12:27:55
نمایش : 788
تيم بزرگي از محققان در جريان مطالعات خود به اين سوال که چرا بدن برخي از افراد در برابر ويروس کرونا مقاومت کمتري نشان مي‌دهد، پاسخ دادند.

به گزارش خبرنگار هفت چشمه به نقل از مديکال اکسپرس، تيم بزرگي از محققان وابسته به مجموعه‌اي از موسسات در انگليس و برزيل تا حدي اين معما را حل کرده‌اند که چرا برخي از افراد به طور طبيعي کمتر از سايرين در برابر کوويد-۱۹ مقاوم هستند. در مقاله‌اي که در مجله Science منتشر شد، گروه مطالعه سيستم اينترفرون و نقش آن در مبارزه با ويروس سارس-کوو-۲ را شرح مي‌دهد.

با گسترش همه گيري جهاني، مشخص شده است برخي از افراد هنگام ابتلا به کوويد-۱۹ علائم بسيار جدي‌تري نسبت به ديگران دارند. در واقع، مشخص شده است که برخي از افراد هيچ علامتي ندارند، در حالي که برخي ديگر آنقدر بيمار مي‌شوند که مي‌ميرند. در اين تلاش جديد، محققان غربالگري گسترده بيان ژن تحريک شده با اينترفرون را براي جداسازي آنزيم‌هاي احتمالي دخيل در هشدار سيستم ايمني بدن در برابر عفونت انجام دادند. اينترفرون‌ها پروتئين‌هاي سيگنال دهنده‌اي هستند که در صورت تشخيص موجودات تهاجمي مانند باکتري‌ها و ويروس‌ها به بدن هشدار مي‌دهند.

کار محققان آن‌ها را به سمت OAS۱ سوق داد، آنزيمي که در صورت تشخيص ويروس سارس-کوو-۲ به سيگنال‌هاي اينترفرون واکنش نشان داده و با درخواست پاسخ ايمني از بدن واکنش نشان مي‌دهد. تحقيقات قبلي نشان داده بود که OAS۱ به عنوان بخشي از فرآيند سيگنال دهي به غشا‌ها با استفاده از گروه پرنيل متصل مي‌شود. تحقيقات قبلي همچنين نشان داده بود که اين سيگنال مي‌تواند از تکثير ويروس سارس-کوو-۲ جلوگيري کند. با توجه به ارزش آن در محافظت از مردم در برابر کوويد-۱۹، محققان رونويسي ۵۰۰ بيمار مبتلا به کوويد-۱۹ که طيف وسيعي از علائم را تجربه کرده بودند، بررسي کردند و دريافتند کساني که OAS۱ پيش از پيوند نداشتند علائم بسيار شديدتري را تجربه کردند. اينکه چرا برخي از افراد بدون آنزيم متولد مي‌شوند هنوز يک راز است، اما کار اين تيم مي‌تواند به ايجاد انواع جديدي از واکسن‌ها عليه کوويد-۱۹ و انواع ديگر عفونت‌ها کمک کند.

با توجه به يافته‌هاي خود، محققان توجه خود را به پستاندار ديگري که احتمالا در همه گيري بيماري دخيل بوده است (خفاش نعل اسبي) معطوف کردند. آن‌ها دريافتند شکل OAS۱ پيش از پيوندي که انسان را در برابر ويروس محافظت مي‌کند، ندارد و به توضيح علت کشنده بودن ويروس براي آن گونه کمک مي‌کند. اين يافته همچنين مي‌تواند توضيح دهد که چرا خفاش‌ها ميزبان پرکار انواع ويروس‌ها هستند.

انتهاي پيام/570ه

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg